Nitashantas Gåvor

Nitashantas Gåvor

Holder of the Four Sacred Wheels of Knowledge

"Det tar ett helt liv att lära sig leva livet."

Astralresor för "dummies".

ExtaordinärSkapad av Bernardo ons, januari 25, 2012 12:22:35
Avslappningen måste bemästras. Det tar tid.
På kvällen när du går och lägger dig för natten (inte senare än två timmar förre midnatt v.d.s. kl. 2200 vintertid och kl 2300 på sommar), lägger du dig raklång på ryggen utan kudde. Fötterna lite isär armarna längst kroppen med handflatorna uppåt. Huvudet lite vänt till höger eller vänster som du själv tycker. Du börjar med att slappna tårna; du rör dem lite grann för att känna att dem är riktigt avslappnade; du slappnar fotsulorna, vaderna, knäna och låren. Du kanske behöver skaka benen lite grann om du inte är säker på att benen är helt avslappnade. Kolla tårna igen. Du slappnar skinkorna och ländryggen. Skinkorna och längdryggen vill gärna hålla upp kroppen. Slappna dem så att du får en känsla av att de sjunker lite in i madrassen. Fortsätt upp över ryggen till axlarna. Slappna hela ryggen och slappna nacken. Gå sakta tillbaka genom hela ryggen och benen fram till tårna i sökande efter möjliga spänningar. Slappna skallen, pannan, ögonbrynen, öronen, kinderna, näsan, läpparna och hakan. Kinderna skall hänga lite då. Slappna hela ansiktet och kolla avslappningen hela vägen tillbaka till tårna och fram igen till ansiktet. Slappna halsen, tungan och svalget. Du börjar då att snarka lite som en katt som spinner. Tvinga ingenting, det skall ske naturligt. Ansträng inte andningen. Slappna axlarna, bröstkorgen och buken. Kolla skinkorna och ländryggen de vill gärna börja hålla upp kroppen igen när fram sidan slappnar. Slappna överarmar, armbågar, underarmar, handleder, handflator och fingrar. Du kanske måste röra fingrarna lite grann för att vara säker på att de är avslappnade.
När du är säker på att du är helt avslappnad kan du ligga kvar så där och somna.
Det här gör du varje kväll. Du skall vara systematisk, envis och uthållig. Vad som än händer under dagen hoppar du inte över din träning. Vänta dig inte snabba resultat.
Efter längre eller kortare tid, beroende på dina förutsättningar, blir avslappningen så naturlig, att bara du lägger dig så slappnar du av direkt på sekunden.
Du börja märka att du vaknar kring fyra på morgon i samma ställning som du somnade i dvs platt på ryggen. Förr eller senare märker du att du har vaknat, fast din kropp sover fortfarande.
När det händer, kan prova att ta dig ut ur din kropp genom dina inre ljud. Fokuserar på dina inre ljud. Du kan höja och sänka volymen på dem. Genom att slappna och ge dig hän till dem höjs volymen. Genom att ta avstånd från dem och söka dig till omgivningen sänks volymen. Höj då volymen så mycket så att de inte längre kan höras; VIPS... nu är du ute. Lätt som en plätt om du släpper rädslan.
Ta det lugnt. Det kan bli en skrämmande upplevelse. Det är vanligt att man tror att man har dött eller att man inte skall kunna ta sig tillbaka. Den rädslan gör att man kommer tillbaka in i kroppen hastigt och man liksom vaknar och tror att hjärtat slår hårdare än vanligt. Det gör inte det, det känns bara så.
Prova en gång till och ta det lugnt. Sväva lite försiktigt innanför rummets väggar. Vänd dig om och titta på din kropp. Du kanske upptäcker en silversträng som binder dig till din kropp. Det är bra det. Den kan sträcka sig till universum ende om du skulle vilja besöka den. Det spelar ingen roll om du inte ser den.
Efter en stund svävande i rummet använder du din vilja för att gå tillbaka in i kroppen. Ta det lugnt. Gör en mjuk landning. Det gäller att kontrollera rädslan om den skulle vara där. Somna om.
Våga dig längre och längre bort. Du behöver inte använda dörren. Du går rakt ut genom väggar. Du når Australien genom jordensmitt eller flyga till andra Galaxer på noll tid.
Om du finner det svårt att ta dig ut till Astralvärlden genom dina inre ljud, då kan du börja träna ”katapulten”.
I den fullkomliga avslappningen som du nu bemästrar, MENTALT trycker du din massa mot fötterna. Mentalt alltså, inga muskulära spänning bör uppstå. Bara mentalt. Du visualiserar din kroppsmassa och trycker den mot fötterna. Gör det också på morgonen när du har vaknat och din kropp fortfarande sover. Det är troligast att det är då du lyckas resa astralt.
Sakta men säkert, kväll efter kväll, morgon efter morgon, trycker du mentalt din massa mot fötterna starkare och starkare, utan att tappa avslappningen. En vacker dag studsar din massa tillbaka och ut genom hjässan.... VIPS!
Om du raka träffa någon annan som är ute och reser astralt; visa då respekt (det kan vara jag, din lärare Bernardo), men låt inte någon påverka dig. I din resa är det du som bestämmer.
Astralresor är en pedagogisk lek, men dock bara en lek som man inte bör fastna i. Det handlar inte om andlighet eller livetsmål.
Astralvärlden är bara en ovanlig del av den illusionen vi lever i.
Astralkroppen gjorde det möjligt för Maya och andra amerindianer att forska rymden utan varken teleskop eller konstgjorda satelliter och för Nazca att dra sina linjer i öknen utan hjälp av utomjordingar.
Lycklig Resa.

Frågor och/eller kommentarer kan skickas till bauder[x]home.se eller till min facebook-profil.



  • Kommentarer(0)//sblog.bauder.se/#post3